07 Temmuz 2006

Pepsi’den rekabet, etik ve itibar dersi veren bir gündem yönetim taktiği…

İlk olarak haberden kısaca söz edelim. Pepsi Cola rakibi Coca-Cola'dan bir mektup alıyor. Mektupta, Coca-Cola'da yetkili biri olduğunu belirten şahıs, Pepsi'ye çok gizli bir bilgi verebileceğini söylüyor. Pepsi yöneticileri de olayı Coca-Cola'ya bildiriyor. Coca-Cola FBI'ya başvuruyor ve Coca-Cola'nın üç çalışanı yakalanıyor. Bütün bunların ardından Pepsi sözcüsü Dollins, "Her sorumlu grubun yapacağını yaptık. Rekabet çetin olabilir, ancak her zaman adil ve meşru olmalı'' diyor. Olay özetle bu şekilde.
Şimdi bu olayın iç yüzüne bir bakalım. Pepsi bu şekilde davranmakla, yani ezeli rakibine bu olayı bildirmekle o gizli belgelerin kendisine kazandıracaklarından daha fazlasını kazandı. Pepsi yöneticileri büyük olasılıkla hangi şekilde davranmanın kendilerine daha fazla kazanç sağlayacaklarını düşünerek hareket etmişlerdir. Pepsi birçok şirkete ders olabilecek olumlu bir olayla gündeme geldi. Aynı zamanda bu olay örnek olarak ta gelecek zamanlarda anlatılacak ve Cola savaşları tarihinde de Pepsi’nin tarafında artı bir not olacaktır. Ortaya çıkan olayı Cola rekabeti içerisindeki yönetim savaşı olarak düşünürseniz, bunu Pepsi kazandı, Coca-Cola kaybetti. Pepsi başta rakibi Coca-Cola olmak üzere birçok şirkete rekabet, etik, itibar dersi vererek kazandı. Coca-Cola belki bu gizli belge denilen şeylerin Pepsi’nin eline geçmesine izin verseydi ve bunları daha sonra Pepsi’ye karşı kullansaydı bu olaydan Coca-Cola daha kazançlı çıkabilirdi. Bütün bunlar bu olaya karşı yönetimlerin bu gündemi yönetmedeki taktikleridir. Şimdi bu olay sonrasında Pepsi’nin ve Coca-Cola’nın marka değerlerinde, cirolarında ve itibarlarında nasıl değişim olmuştur? Artık siz tahmin edin...
Sonuçta yöneticilik ayrı bir iş, başka bir şey…

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home