21 Haziran 2006

Pazarlama Zekası

Blog’umda arada bir söz ettiğim bir kavramdır pazarlama zekası. www.yenibiris.com da Psikolog Dr. Işın AKI bu konuda bir yazı yazmış. Pazarlama zekası konusunda bir şeyler yazmak istiyordum ancak bunu göründükten sonra işin kolayına kaçıp aynen aktarıyorum.

“Zeka çeşitlerinin arttığı günümüzde hayatta kalmak için değişimin ve zekanın gerekliliği görüşünden hareketle, teknolojiyle ivme kazanan küresel eksenli değişime “pazarlama zekası” ile uyum sağlanılabiliyor. Lanchester Üniversitesi öğretim üyesi David Pickton bu konuda çalışmalar yapmış. Bu zekanın hayati bir öncelik olduğunu vurgulamakta. Bu zekanın getirilerini, işleyiş sürecini, şirketlerin bilgi değerlendirme ve kullanma yöntemlerini kullanarak, riskleri azaltarak ayakta kalmanın yöntemini iletmek amacıyla çalışmalar yaptı.

Pazarlama zekasını, bilgi bombardımanı içinde boğulan şirketlerin hangi bilgiye ihtiyaçları olduğunu belirleyip, şirketlerin yaratıcılığını, faaliyetlerini, karar verme ve kontrol süreçlerini geliştirmek amacıyla yeni bilgiyi anlamlandırma, analiz etme ve bu amaçlar doğrultusunda kullanma yetisi olarak tanımlıyor. Bu zeka, sürekli müşteri geliştirerek organizasyonun istikrarını sağlamada tercihsel bir donanım değil, hayati bir etmen.

Değişimin ve değişime ayak uydurmanın belirleyicisi olan zekayı kullanabilmek, günümüzde hayatta kalabilmek için vazgeçilmez öncüllerden. Kurumdan kuruma, kurumdan müşteriye hizmet ve ürün sağlayan organizasyonlarda, risk ve uzun vadedeki maliyetler ters orantılı bir şekilde hareket ediyor.“

Pazarlama zekası neler kazandırır?

  • Farklı bakış açısı geliştirir. Prestcon analizi uyulanarak çevrede neler olup bittiği incelenir.( Politik, yasal, sosyal, ekonomik, vb…)
  • Geçmişteki, bugünkü ve gelecekteki olası müşteri profilini tanımlayabilme.
  • Müşterilere özel, bireyselleştirilmiş ürün, hizmet ve ilişkiler sunabilme.
  • Müşteri odaklı, çok kanallı ve aşamalı pazarlama kampanyaları geliştirebilme.
  • Pazarlama masraflarının düşürülmesi.
  • Sadık müşteri edinme.
  • Verileri etkin kullanıp, organizasyon geliştirirken yararlı bilgileri kullanma.
  • Detaylarda boğulmak, alışılagelmiş, çoğu örgüt tarafından kullanılan yöntemler yerine, her bir organizasyonun kendine has yol alışını ve yöntemlerini belirleyebilmesini sağlar.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home