03 Haziran 2006

Google yeni piyasalarda “zoorlanıyor”

Google sizce her alanda başarılı olabilir mi?

Hürriyet gazetesinde bir araştırma şirketinin verilerine yer verilmiş. Buna göre, Arama piyasasında, Google %47.4, Yahoo %16, Msn %11.5, E-posta piyasasında ise Google %2.54, Yahoo %42.4, Msn Hotmail %22.9 paya sahip. Haberde ayrıca şu şekilde belirtiliyor: “BBC, MSNBC ve CNN gibi oldukça iddialı haber kaynaklarının geride bırakan Yahoo, bu alanda 6.3 gibi ciddi bir paya sahip. Google ise haber hizmetlerinde, 1.9 gibi oldukça düşük bir payla beşinci sırada yer alıyor. Finans ise Yahoo’nun domine ettiği bir başka piyasa olarak dikkat çekiyor. Bu alanda yüzde 34.9 gibi çok yüksek bir paya sahip olan Yahoo’nun en yakın takipçisi olarak, yüzde 13.4 ile MSN Money hizmeti öne çıkıyor. Google’ın finans hizmeti ise yüzde 0.29’luk bir payla oldukça gerilerde; 40. sırada yer alıyor.”

Google her yerde

Mediacat dergisinde yayınlanan, Google ile ilgili farklı bir konudaki diğer bir haber ise “Google televizyon reklamlarının satışlarında.” başlığını taşıyor ve şu şekilde devam ediyor: “Google kurucu ortaklarından Sergey Brin, dünyada liderliği tartışmasız olan arama motorunun reklam alım-satımları için halihazırdaki online açık arttırma sistemini televizyon ve diğer medya platformlarındaki reklamlara yönelik biçimde geliştirmekte olduğunu bildirdi.”

Bunlar sadece rastladığım iki haber. Google’ın, görünen o ki, yakın zamanda girmediği ve el atmadığı sektör kalmayacak. Peki Google girdiği her alanda başarılı olabilir mi? Bence büyük ihtimalle olamayacak. Şimdi, arama motoru olarak ortaya çıkan ve bu piyasada çok başarılı olan Google’ın, farklı alanlara da girmesi ve bunlardan bazılarında başarısız olması sonucu, ana faaliyet alanında başarılı olmasına karşın, başarısız olmuş algısı yaratmaz mı? Bunun marka ve marka değeri üzerinde etkisi olumsuz olmaz mı? Bütün bu ve buna benzer soruların cevaplarını zaman içerisinde göreceğiz. Bu arada Google’ın izlediği genel stratejinin de, ABD’nin ki ile benzer olduğunu düşünüyorum. Her yerde, her sektörde, her işte, her …’da var olmak.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home