20 Haziran 2006

Promosyonoloji

Böyle bir terim veya kelime yok, benim uydurmamdan ibarettir. Son zamanlarda şirketlerin verdikleri promosyonları, kampanyaları ve çekilişleri daha sık duyar bir hale geldim. Şirketlere bir göz attığınızda kampanyası, promosyonu, çekilişi olmayan bir şirket bulmak neredeyse zor. Ancak promosyon ürünleri, çekilişle verilen hediyeler hemen hemen birbirinin aynısı. Araba, televizyon, telefon, ipod vb. gibi her zaman ihtiyaç olabilecek popüler ürünler veya %5, %10 gibi klasik indirimler. Sonuçta bu gibi ürünleri herkes verebilir veya bu şekilde indirim yapabilir. Bu durumda şirketleri birbirinden ayıracak, farklılaştıracak bir unsur kalmıyor. Şimdiye kadar hiç unutmadığınız bir promosyon, kampanya, çekiliş var mı? Benim aklıma hiçbir şey gelmiyor. Demek ki yaratıcılıktan veya başka bir şeyden yoksun promosyonlar, çekilişler bu şekilde oluyormuş… Diyelim ki, verilen veya kazanılan ürün kötü ise veya kötü bir özelliğe sahipse… Ne mi denir; bu adamların verip vereceği budur. Bir anda şirketinizin algısı, imajı nasıl değişebiliyor. Diğer taraftan, promosyon ürününü veya çekilişten kazandığınız bir ürünü gördüğünüzde bunu veren şirketi mi hatırlayacaksınız? Pek sanmıyorum… Daha sonraki alışverişlerinizde tercihlerinizi etkileyeceğini de pek sanmıyorum. Eeee…
Promosyon, çekiliş, kampanya zamanlarında satışlar bir miktar artabilir ama ya sonrası… Böyle bir yaklaşım yönetimlerin günü kurtarmasına benziyor ve burada eksik kalan bir şeyler var bence…

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home