16 Haziran 2006

Pazarlama, Diziler, İlişkiler ve Entegrasyon

Dizilerle ilişkiniz bir balonsa, bu balonun ipi de diğer pazarlama araçlarıdır. İp olmadan ve ipi kullanmadan balona hakim olamazsınız.

Ürünlerinizle ve hizmetlerinizle, dizilerdeki karakterler, kahramanlar arasında nasıl bir ilişki var veya var mı? Yoksa bazı fırsatları kaçırıyorsunuz demektir. Diyelim ki bazı dizilerde isminiz, ürününüz, hizmetiniz belli olsun, olmasın yer alıyorsunuz. Fakat bunu reklam vb. gibi pazarlama faaliyetlerinle ne kadar destekliyorsunuz? Dizilerle, ürünleriniz, hizmetleriniz arasındaki ilişkiyi diğer pazarlama araçlarıyla desteklemediğiniz sürece bunun iş hedefleriniz üzerinde çok fazla etkili olacağını düşünmüyorum. Şöyle bir örnek verelim; popüler bir dizideki kahramanın evinin salonunda kocaman bir halınız duruyor ve ben bu halıyı çok beğendim. Bu halının markasını öğrenmemin tek yolu dizinin sonundaki jet hızıyla akan sponsorları seyretmek. Çoğu kişinin dizinin sonuna kadar dikkati dağılabilir, halı konusunu unutabilir veya kanal değiştirebilir. Böylece izleyicinin aklında kalacak olan sadece orada durun güzel bir halıdır. Diğer taraftan, bu halı markası dizide var olan ürününün aynısını yazılı veya görsel basındaki reklamlarında da kullansa daha etkili olmaz mı? Bu verdiğim örnek dizilerde kullanılan tüm ürün ve hizmetler içinde geçerlidir. Şimdiye kadar ben, dizilerde kullanılan ürünlerin, hizmetlerin basında reklamlarla ya da bunun tam tersinin yani reklamlarda kullanılan ürünlerin, hizmetlerin dizilerle desteklendiği görmedim, duymadım, bilmiyorum. Üst yönetimlerin, reklamcıların, danışmanların bu konuda bir bildiği vardır herhalde diye düşünüyorum. Sonuçta ülkemizde filmler, diziler izleniyor, insanlar karakterlerle aralarında kendilerine bir bağ kuruyorlar. Bu bağ içerisinde karakterlerin kullandığı ürünler ve aldığı hizmetler göz ardı edilmemelidir. Unutmayın, her zaman çeşitli dönemlerde değişik kahramanlar-idoller vardır, var olacaktır. Mesele sizin kimin tarafında olduğunuz, ona yakınlığınız, entegrasyon ve pazarlama beceriniz…

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home