27 Haziran 2006

İK ilanının iyisi kötüsü olur mu?

Şirketlerin İK ilanları çoğu zaman o şirketin kurumsal kültürü, yönetimi, kalitesi, itibarı hakkında genel bir fikir verir. Bu ilanlar aynı zamanda kurumun bir reklamı olarak da görülebilir. Ancak şirketlerin insan kaynakçıları bazen öyle ilanlar verirler ki kimi zaman gülüp geçersiniz kimi zaman kızarsınız. Saçma sapan, anlamsız, komik nitelikler, pozisyonlar, iş tanımları… Bu şirketlerin yöneticisi, müdürü, sahibi vs.’si yok mudur ki ilanların bu şekilde yayınlanmasına bir şey demiyor. Yoksa onlarda mı umursamıyor…? Bazen çok şaşırıyorum nasıl böyle ilanlar verebiliyorlar diye… Burada örnek vermek istemiyorum ama örnekleri görmek isterseniz bir İK gazetesine ve internet sitesine kısa bir süre bakmanız yeterlidir. Sonra derler ki yok efendim nitelikli eleman bulamıyoruz, aradığımızı bulamıyoruz vs, vs… Çok ararsınız… Bu işin bir tarafı, diğer tarafta ise bu ilanlar yüzünden kurumsal imajınızın, itibarınızın, insanların sizi algılayış biçiminin nasıl değişeceğini hiç düşünmüyor mu sunuz? Bence demek ki düşünülmüyor… Sonra markaymış, algıymış, itibarmış, reklammış, prmış, olmuyormuş, gitmiyormuş vs. imiş diye çok konuşulur…

1 Comments:

At 1:30 ÖS, Anonymous Murat Buyurgan said...

Pazarlamanın "söz ettiren, konuşturan reklam" gibi basite indirgendiği, Rekabet ortamının olmadığı bir ülkede bundan fazlasını beklemek hayal olur.

 

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home