30 Temmuz 2006

IMF bir gün de şu kamu kurumları reklam alsın dese…

IMF, Türkiye’nin giderlerinin azaltılması ve gelirlerinin artırılması için uygulanabilirliği olsun olmasın birçok öneride bulunur. IMF bir şey der, medya, hükümet ve çeşitli kesimler tartışır durur. Bir gün de gelir yaratmak için kamu kurumlarına reklam alın dese de bu konu konuşulmaya ve tartışılmaya başlansa. Aklıma birkaç örnek geliyor. Elektrik ve su faturalarının arkalarında reklam olsa… Türkiye’de ki elektrik ve su abonelerinin sayısı düşünüldüğünde (tam olarak nedir bilemiyorum) yapılan reklam tüm Türkiye’ye iletilmiş olacak. Buradan elde edilecek gelirle elektrik santralleri de yaparsınız, barajlar da. Bunları yapmaya ihtiyacınız yoksa da vatandaşa hizmet olarak birim fiyatlarını düşürürsünüz. Başka bir örnek, belediyelerde, vergi dairelerinde vb. kurumlarda yapılan ödemelerin karşılığında verilen makbuzların arkalarına da reklam alınabilir. Böylece yerel reklamverenler de yaratılır ve yerel kuruluşlar için de gelir kaynağı yaratılmış olur. Bence üzerine düşülmesi, konuşulması, tartışılması ancak hazırlık aşamasında, uygulama öncesinde ve uygulama sırasında –tabiri yerindeyse- suyu çıkarılmaması gereken bir konu. Reklamveren devlet olursa bu iş de nasıl olur, nasıl yürür o da ayrı bir konu ama malum para lazım, kime lazım değil ki demeyin, bir düşünün. IMF’den bir bağlantım olsa bunu aktarırdım ama maalesef yok, benim yapabileceğim de sadece burada -birköşede- yazmak olacak o kadar.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home