30 Temmuz 2006

Fıkırdak Fiyatlar

Her zaman değişken indirimlerle (ıskonto ile) mal satmak pazarlama tekniği midir, fiyatlandırma politikası mıdır, yoksa finansal bir oyun mudur? Yoksa hepsinin birleşimi bir taktik midir? Veya işini bilmeyen yöneticilerin fiyatlarla oynayarak müşteri kazanmaya veya müşterilerini korumaya çalışması mıdır? Vizyonu ve hedefi olmayan veya olsa bile buna ulaşmak için o yolda gitmeyen, gitmek istemesine rağmen yanlış yolda giden, rekabet içerisinde günü kurtarmaya çalışan firmaların bir taktiği midir? Bu soruları artırabilirsiniz. Burada soru sorarak ben bazı cevapları da kendim vermiş oldum. Sonuçta fiyatlarla oynayarak şimdilik kazanabilirsiniz. Gelecek ise belirsiz. Peki ama ne kaybettiğinizi biliyor musunuz? Kendinizi sıradan bir tüketici yerine koyun ve düşünün. Bir mal bir ay %30, ondan sonraki ay %50, üç ay sonra %10, iki ay sonra %40 indirimle satılsın. Aynı zamanda bu indirimlerin çeşitli zamanlarda değişik mallar içinde bu şekilde yapıldığını farz edin. Şimdi bu firma hakkında ne düşünüyorsunuz ve kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Samimi olarak cevap verin. Kendinizden şüphe ediyorsanız başkalarına da sorabilirsiniz. Bundan sonra bu cevaplara göre hareket etmenizi tavsiye ederim. Sadık müşteri ve marka taraftarları yaratarak kazanmak en önemli değer iken, siz fiyatlarla oynayarak kazanmayı tercih ediyorsunuz. Eskilerin deyimi ile şöyle diyelim; kaz gelecek yerden tavuk esirgiyorsunuz.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home