13 Mayıs 2006

Oturduğunuz yerden toplumu anlamaya çalışmak…

İşi iletişim ile ilgili olan yöneticilerin birçoğunun bana göre şöyle bir sorunu var: Toplumun ilgi gösterdiği iletişim çalışmalarının temelindeki sırrı, kodu vs. arayıp duruyorlar. Aranılan kaynaklar: özellikle yabancı uzmanların, guruların kitapları, seminerleri, vs. vs. özel olarak yaptırılmış çeşit çeşit araştırmalar, vb. Bu güne kadar da bir kişi duymadım ki ben bu yolla bu işi anladım, başarıyla uyguladım ve başardım diyen. Plazalardan, ofislerden, 5 yıldızlı otellerden, lüks lokantalardan biraz dışarıya çıkmanız gerekecek. İletişimci kimliğinizi bir yana bırakıp sokağa çıkacaksınız… Hiç mahalle kahvelerine gittiniz mi, ev hanımları gündüzleri bir araya toplanıp neler kaynatıyor biliyor musunuz, esnaf olan arkadaşlarınızın dükkânlarına gidip durmadan çay içip geyik yaptınız mı, banka, resmi daire vs. kuyruklarda bekleyip sağınızda solunuzda konuşulanlara kulak kabarttınız mı, televizyondaki kadınların buluştuğu sabah programlarını seyrettiniz mi veya siyasetçilere dendiği gibi halkın arasına karıştınız mı vb… İşte Türkiye’nin gerçeği burada… Hiç uzaklarda aramaya gerek yok… Bence bunu en iyi siyasetçiler biliyor ve onların arasından da toplumu en iyi tanıyan ve anlayan ise çok uzun yıllar siyasette olmuş ve olan kişilerdir. Hiç olmazsa onlardan bir şeyler öğrenebilirsiniz.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home