13 Mayıs 2006

İletişimin ve iletişimcinin çuvallaması

Vahap Munyar’ın 7 Mayıs 2006 tarihli Hürriyet gazetesinde “Dünya çapında tasarımcı olmuş ama haberin değerini anlayamamış” ve “'Altın Pusula'da benden sıfır aldılar” başlığıyla yayınlanan yazısını mutlaka okumalısınız. Çünkü iletişimci olsun, olmasın pazarlama iletişiminin veya halkla ilişkilerin ne olduğunu, nasıl ölçümlendiğini bilmeyen çok yönetici, iletişim sorumlusu, pr ajansı var. Vahap Munyar yazısı bunu bilmeyenler için ders olsun. Halkla ilişkiler sektörünün içerisinde hala, haberlerin "reklam" gibi değerlendirmesi, diğer bir deyişle st/cm hesabı yaparak iletişim faaliyetlerini ölçümleyen ajanslar ve bu tür bir ölçümlemeyi kabul eden şirketler mevcut. Bunları halkla ilişkiler sektörünün kanserli hücrelerine benzetiyorum ve bu sektöre zarar verdiklerini düşünüyorum. Basında buna benzer yazıların daha çok yayınlanması gerekiyor ki halkla ilişkilerciler ölçümlemenin ne demek olduğunu öğrensin.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home